Empresas del Grup Pere Mata

Participació del SRC Tarragona al Projecte Reconnectem-nos

Històries Humanes sobre la solitud no volguda

La solitud no volguda és un sentiment subjectiu i mantingut en el temps, que sorgeix quan una persona sent que no pot compartir les seves vivències o experiències amb ningú. És una situació en què intervenen diversos factors condicionants i afecten directament a la salut mental dels que la pateixen, amb repercussions físiques, relacionals i ocupacionals de la persona, que poden portar-la cap al risc d’aïllament social.

RECONNECTEM-NOS és un projecte que ha volgut contribuir a ajudar a persones que estan patint o han patit solitud no volguda, a refer llaços amb el seu entorn i a reincorporar-se al teixit social a través de la figura dels ateneus federats a la Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC).
Al primer trimestre de l’any, vam entrar en contacte amb els promotors del projecte, ja que des del grup de Recurs comunitari del Servei de Rehabilitació Comunitària (SRC), de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata, de Tarragona, vam pensar que era una bona iniciativa, ja que creiem fermament que l’art és un bon mitjà per expressar la realitat que ens envolta i permetre’ns empatitzar-hi.

Des del primer moment vam tenir quatre persones interessades en explicar la seva relació amb la solitud no volguda: l’Anna, la Montse, l’Isaac i el César.

Elles d’una forma molt generosa i valenta vam compartir les seves històries de vida.

Cap al maig van venir a enregistrar les històries de vida per a passar-les als diferents ateneus de tota Catalunya que van voler participar en el projecte.

I tot això s’ha vist culminat aquest passat diumenge 5 de novembre a l’Orfeò Lleidatà.

Des del SRC de Tarragona vam anar els protagonistes de les històries acompanyats per la terapeuta ocupacional que ha estat coordinant aquest projecte, la Silvia Miquel, a Lleida, per veure en primera persona quines propostes creatives  havien creat els grups dels ateneus.

Va ser molt emocionant i emotiu veure cobrar vida a través del teatre i de la música de les històries narrades. Els participant del SRC, van ser part activa de l’espectacle,ja que van pujar a l'escenari a conèixer els artistes dels diferents ateneus.

Donar les gràcies a la FAC per la iniciativa, al casal societat La Principal de Vilafranca del Penedès per la seva obra de teatre: “La Montse i la solitud no volguda”, al Cor de Sentmenat per l’obra de microteatre “Una finestra plena de llum” que representa al César, i a L’Orfeò Lleidatà on el seu Cor Jove que va representar musicalment la història de l'Isaac.

Galería de imágenes FV

VER MÁS ACTOS