Empresas del Grup Pere Mata

Una vida verda per al residu tèxtil

Fundació Portolà, Fundació Pere Mata i CitySens uneixen els seus esforços per reciclar excedents de tèxtil i fer-lo servir com a testos de paret. Un dels projectes d’economia circular més importants a Catalunya.

L’empresa tarragonina CitySens, la Fundació Portolà i la Fundació Pere Mata han engegat un projecte que busca promoure la inclusió social i laboral de persones en risc d’exclusió, recuperar excedents de roba de mobiliari i la creació de productes únics per a la cura de plantes tant en exterior com en interior. El projecte es centra en vestir els testos d’autoreg de CitySens amb teles que provenen d’excedents de la indústria del mobiliari d’exterior.

El test de paret CitySens és un test dissenyat per a crear nous racons plens de plantes a qualsevol paret interior, balcó, pati o terrat. El seu disseny permet penjar-lo amb molta facilitat i combinar-lo de múltiples maneres per crear petits i grans jardins verticals. Cada color serà una edició limitada i es treballarà sota demanda. Aquesta és una manera de fabricar molt més sostenible: utilitzant els recursos disponibles, sense generar excedents i de manera totalment personalitzada.

En paraules de l’emprenedor que lidera el projecte i fundador de CitySens, Xavi Rius, “aquest és un projecte que ens encanta perquè promourà l’economia circular i l’economia social d’alt impacte a Catalunya. El resultat, a més, és preciós, creem testos per a plantes únics i sostenibles. Hem fet un gran esforç per desenvolupar un projecte adaptat al que busca el nostre client avui dia: natura a la ciutat.”

Per part seva, des de Fundació Portolà, destaquen que “aquest projecte permet recuperar el valor de teles que fins ara es rebutgen. Estem fomentant l’economia circular reduint els residus de la indústria del moble i els accessoris tèxtils. També posem en valor la participació de persones amb discapacitat en aquesta mena de projectes i la seva contribució al conjunt de la societat. Per a nosaltres és important què es fa, com es fa i, sobretot, amb qui es fa. Pensem que la indústria tèxtil té una excel·lent oportunitat per a reutilitzar els seus excedents en processos circulars i combinar un impacte positiu ambiental i social.”
Amb aquesta iniciativa es vol fomentar hàbits de consum més conscients, que evitin el malbaratament de recursos i d’energia. Els beneficis d’aquest projecte són molts:
  • Donar una segona vida a teixits de qualitat que han caigut en desús.
  • Reduir els residus de la indústria del mobiliari exterior i altres aplicacions.
  • Promoure la inclusió social i laboral de persones amb capacitats diferents.
  • Crear productes per gaudir de les plantes a espais interiors i exteriors.
  • Transformar els nostres espais per fer-los més agradables a través de les plantes.
  • Millorar la nostra qualitat de vida i la nostra salut a través del gaudiment de les plantes i els seus beneficis mediambientals.
En aquest projecte CitySens (Tarragona) ha treballat de la mà de la Fundació Portolà (Sant Feliu de Llobregat) per a la confecció de la funda de roba i amb la Fundació Pere Mata (Reus) per al muntatge del test d’autoreg. Per donar a conèixer aquesta nova línia de productes, s’ha engegat una campanya de micromecenatge, a través de Verkami. Aquí tens el link al projecte i a la galeria fotogràfica.

Sobre CitySens

CitySens és una empresa que comercialitza productes per a l’exposició i la cura de les plantes, entenent-les com a organismes vius que ens ajuden a respirar un aire més net i espais més saludables a les ciutats. Apostem per la biofília per fer-ne un món millor i perquè les nostres vides siguin més saludables.

Com a companyia volem ser un exemple en sostenibilitat ja que fomentem l’economia circular usant plàstic reciclat a tots els nostres testos i treballant en el muntatge dels productes amb persones en risc d’exclusió social i laboral.

Sobre la Fundació Portolà

La Fundació Portolà és una entitat sense ànim de lucre amb una trajectòria de més de 30 anys d’història donant suport a la integració social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental.

Amb un equip de més de 150 persones i una experiència de 33 anys, la Funació Portolà ofereix serveis i productes perquè les empreses desenvolupin la dimensió més social, sostenible i de compromís amb la comunitat.

Sobre la Fundació Pere Mata

Fundació Pere Mata és una entitat que basa les seves actuacions en el servei a l’assistència a les persones afectades per trastorns mentals, discapacitats o dependents per tal d’aconseguir la seva integració comunitària, millorar la seva rehabilitació i qualitat de vida, així com, el seu benestar individual.

Els Objectius Fundacionals són l’assistència a les persones afectades per trastorns mentals, discapacitats o dependents per tal d’aconseguir la seva integració comunitària, millorar la seva rehabilitació i qualitat de vida, així com, el seu benestar individual; assumir les mesures de suport de les persones amb trastorn mental, discapacitat intel·lectual o gent gran; impulsar la inserció sociolaboral de persones amb trastorn mental sever o discapacitat intel·lectual; fomentar la formació especialitzada de professionals en el camp de la salut mental i les discapacitats; promoure programes de recerca que tinguin com a objectiu aportar noves tècniques i procediments en els tractaments integrals d’aquest col·lectius i desenvolupar campanyes informatives i de sensibilització de l’opinió pública envers aquests col·lectius per promoure el coneixement i solidaritat de la societat.

Per a més informació
Gloria Almirall