Empresas del Grup Pere Mata
Institut
Pere Mata

Formació per la inclusió sociolaboral de joves amb diversitat cognitiva

Des de la Càtedra d’Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili han presentat el Curs d’Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral (INSERLAB), adreçat a joves d’entre 18 i 30 anys amb una discapacitat intel·lectual igual o superior al 33%.

El curs està orientat a desenvolupar habilitats i competències transversals que faciliten el creixement personal i la inclusió laboral. Els continguts son en relació a la educació emocional, les habilitats socials, l’ús de les TIC, la promoció de l’autonomia personal per una vida independent i enguany com a novetat incorpora les pràctiques en empresa ordinària.

L’equip docent del curs compta amb professionals de Villablanca entre d’altres organitzacions de l’àmbit d’atenció a les persones amb diversitat cognitiva. En aquesta segona edició del curs s’incorpora a la programació un Taller a càrrec d’un membre de la Comissió de Sexualitat i Afectivitat en la que es vol introduir la sexualitat i l’afectivitat en persones amb diversitat funcional, abordant-ho com un aspecte fonamental dels essers humans i com això contribueix a la felicitat, l’autoestima i a evitar l’aïllament emocional i social.

El curs, que està finançat per la Fundación ONCE i el Fons Social Europeu, ha estat guardonat recentment per la xarxa d’universitat europees Aurora, rebent el Premi Aurora a la Diversitat i a la Igualtat.

Galería de imágenes FV

@GrupPereMata a Twitter