Empresas del Grup Pere Mata

Crida a incrementar la formació en genètica dels professionals de la salut mental

La directora de Recerca de l’Hospital Universitari (HU) Institut Pere Mata i sotsdirectora de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili, Elisabet Vilella, és una de les signants de la carta publicada en la prestigiosa revista World Psychiatry, de la Societat Americana de Psiquiatria, en què el Comitè de Formació de la Societat Internacional de Psiquiatria Genètica reclama més formació en genètica per als professionals de la salut mental.

En la Carta a l’Editor es defensa que els professionals de la salut mental haurien de rebre més formació en genètica per a poder incorporar aquesta disciplina en el diagnòstic i tractament dels pacients que atenen, ja que milloraria l’atenció a les persones afectades amb una malaltia mental.

L’escrit repassa breument les dades actuals en relació a la utilitat del diagnòstic genètic en el grup que coneixem com trastorns del neurodesenvolupament, que inclou l’autisme o l’esquizofrènia entre d’altres. En aquest grup s’estima que un 30-40% dels pacients es poden beneficiar d’un diagnòstic genètic.

La carta també comenta les dades que evidencien que per a alguns tractaments farmacològics, sobretot amb antidepressius, els tests farmacogènetics poden ajudar a trobar el millor fàrmac, amb menys efectes secundaris per a un pacient determinat, ja que la genètica de cada individu afecta la seva resposta davant d’un medicament.

“Per a poder aplicar a la pràctica clínica aquest coneixement que la ciència ja ha acumulat, i que dia rere dia va aportant, cal que els professionals estiguin ben preparats”, ha explicat la doctora Vilella en relació a la carta de la que és signant, publicada amb el títol “Genetics for mental health clinicians: a call for a globally accessible and equitable psychiatric genetics education”.

Galería de imágenes FV

VER MÁS ACTOS