Empresas del Grup Pere Mata

Fundació Villablanca revisa la terminologia dels trastorns del desenvolupament intel·lectual

La Unitat de Recerca en Trastorns del Desenvolupament Intel·lectual -UNIVIDD- de Fundació Villablanca ha publicat una revisió sobre l’evolució històrica dels termes “discapacitat intel·lectual / trastorns del desenvolupament intel·lectual”. En aquesta revisió s’analitzen els diferents termes encunyats pels experts des de 1950 i com s’han aconseguit consensos terminològics en l’evolució de les diferents classificacions diagnòstiques, especialment en les classificacions DSM i CIM.

S’ha detectat un patró cíclic en l’evolució dels termes que depèn de l’aproximació que s’ha anat adoptant al llarg dels anys pels experts, bé des d’un punt de vista clínic amb èmfasi en el neurodesenvolupament o bé des d’un punt de vista psicoeducatiu i social.

Malgrat l’esforç realitzat per l’Organització Mundial de la Salut i per l’Associació Psiquiàtrica Americana, aquesta ambigüitat terminològica continua actualment amb la publicació del DSM-5 i la CIM-11.

El treball ha estat fruit d’una col·laboració de UNIVIDD (del Grup Pere Mata) amb la Universitat Nacional d’Austràlia i amb el Centre Clínic i de Recerca CREA de Florència, Itàlia.

L’article ha estat publicat a Current Opinions in Psychiatry, una revista internacional amb un factor d’impacte de 4.02.

Galería de imágenes FV

VER MÁS ACTOS