Reconeixement al Centre de Salut Mental del Vendrell per la Lluita Contra l'Estigma en Salut Mental

El passat dijous 30 de novembre es va realitzar al Palau Macaya organitzada per Obertament la primera Gala Compromís Antiestigma, en la qual va ser distingit El Centre de Salut Mental del Vendrell de l' Hospital Universitari Institut Pere Mata, amb l'insigne honor de ser reconegut com a centre compromès amb la lluita contra l'estigma en salut mental.

Aquesta distinció no només representa un mer reconeixement, sinó que subratlla la dedicació i el compromís d'aquesta institució amb la crucial tasca de combatre les percepcions negatives i prejudicis associats a la salut mental. Obertament, una entitat dedicada a fomentar la consciència i la comprensió envers les qüestions de salut mental, ha atorgat aquest reconeixement com a resultat dels esforços continus del centre.

En l'acte el Dr. Joan Vegué Director del Pla Director de Salut Mental i Addiccions va remarcar la rellevància que la lluita contra l'estigma en salut mental com a línia estratègica, conjuntament amb l'atenció fonamentada amb els drets de les persones, el Document de planificació de decisions anticipades (PDA) i la humanització de l'atenció en els entorns d'hospitalització de salut mental.

La lluita contra l'estigma en salut mental ha esdevingut una línia estratègica clau per a l'Hospital Universitari Institut Pere Mata, que ha demostrat el seu compromís mitjançant la implementació d'un projecte innovador. Amb el suport decidit d'Obertament, s'ha dut a terme una avaluació prèvia d'intenció de conducta, formació antiestigma per als professionals del Centre de Salut Mental del Vendrell i finalment s'avaluarà l'impacte d'aquestes accions.

Aquesta iniciativa no només busca millorar l'atenció directa als pacients, sinó que també pretén transformar la cultura professional, fomentant la comprensió i l'empatia envers aquells que pateixen trastorns mentals. El compromís de la institució va més enllà dels murs del centre, aspirant a desmantellar els estigmes socials associats a la salut mental.

Aquest reconeixement celebra els èxits assolits fins ara, però també destaca la continuïtat del compromís del Centre de Salut Mental del Vendrell en la millora contínua de la qualitat de l'atenció i el suport a les persones afectades per problemes de salut mental. En definitiva, un pas decidit cap a una societat més informada, comprensiva i solidària envers els desafiaments de la salut mental.