Marinada obre el parc de psicomotricitat a altres centres per a persones amb discapacitat

El parc disposa de dos elements adaptats poc habituals en instal•lacions d’aquestes característiques

La residència i centre de dia Marinada ha decidit obrir el parc de psicomotricitat exterior a altres centres que tracten persones amb discapacitat severa i profunda de les comarques veïnes, amb l’objectiu de facilitar-los l’ús d’uns aparells adaptats que són poc usuals en instal·lacions d’aquestes característiques.

El parc consta de cinc elements, dos dels quals estan adaptats i permeten el seu ús amb cadires de rodes. Concretament es tracta d’un carrussel que, a més, els usuaris poden fer girar directament des de la cadira de rodes i d’un balancí també adaptat. Els altres tres elements permeten treballar l’equilibri, i la coordinació psicomotriu i són un pont tibetà, una piràmide amb cordes i un tercer element amb barres i anelles.

Marinada acordarà amb els centres interessats els dies i les hores en què podran disposar dels diferents elements del parc exterior de psicomotricitat per a dur a terme els programes i les activitats que cada centre prepari.

El parc ha suposat una inversió de 13.000 euros ha estat possible gràcies a l’Associació de Mares i Pares d’usuaris de Marinada, així com a la contribució de diverses entitats com Club Lions Reus, Mútua Reddis, i la Fundació la Caixa.

La Residència i Centre de Dia (CAE) Marinada és un centre de titularitat pública de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, gestionada per la Fundació Villablanca, del Grup Pere Mata. El Centre atén a 74 usuaris amb discapacitat Intel·lectual severa i profunda en règim de residencia i a 15 usuaris en règim de Centre de Dia.