Preparatius de la castanyada a Marinada

A Marinada dediquem una setmana a treballar i gaudir amb la festa més popular i saborosa de la tardor: La Castanyada. Comencem el dilluns aprenent els balls i cançons típics, el dimarts fem el conte de La Castanyera sensorial i vivenciat, dimecres un taller de cuina especial per fer els panellets, dijous sortim al mercat a comprar les castanyes amb el grup de voluntaris i divendres fem una gran festa, mengem les castanyes i els panellets i ballem i cantem acompanyats pels castanyers de l'any.

D'aquesta manera es fa tot un treball d'anticipació per a què els usuaris puguin gaudir de l'ambient i la temàtica de tardor. Aquests aspectes estan relacionats també amb el grup de decoració i ambientació "Snoezelen 24 hores" que permet acondicionar sensorialment diferents espais i que alhora fa que els usuaris del centre es capbussin en aquests efectes estimulatius buscats amb l'ambient de tardor i en motiu de l'època de la Castanyada.

Tot aquest treball culmina pròpiament amb la celebració de la castanyada al voltant del dia 31 d'octubre, fent la festa i tancant aquest cicle.