Celebrant la setmana de l’Alzheimer al Centre Sociosanitari Monterols

En commemoració al Dia Mundial de l’Alzheimer (21 de setembre) des del Centre Sociosanitari Monterols es va realitzar un programa amb diferents activitats al llarg de la setmana del 17 al 21 de setembre. Es buscaven varis objectius, per una banda, sensibilitzar als usuaris i treballadors sobre la malaltia i, per altra, desenvolupar una campanya d’educació sanitària on es promogués una prevenció per aquesta patologia. Dins d’aquest programa hi van participar tant pacients com personal assistencial de diferents àrees i es va col·laborar amb altres unitats del centre.
Les activitats escollides al llarg de la setmana van ser: una caminada, la realització d’uns mosaics, estimulació cognitiva, jocs de taula i reminiscència.

El tret d’inici a la setmana el va donar una caminada des de la unitat fins arribar a un altre pavelló (notícia publicada a la pàgina de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata). En aquest trajecte van poder participar totes les persones que els interessava gràcies als professionals del centre i voluntaris que van ajudar a poder desplaçar-se. El motiu d’escollir aquesta activitat va ser perquè hi ha estudis que afirmen que l’activitat física és  beneficiosa per al cervell, no només perquè afavoreix la circulació de la sang sinó també perquè augmenta les substàncies químiques que el protegeixen. A més a més, l’activitat física també acostuma a contrarestar part de la reducció natural de les connexions cerebrals que es va produint l’envellir.

Es va continuar la setmana, en aquesta empresa del Grup Pere Mata, realitzant moltes activitats d’estimulació cognitiva. Aquestes estan dirigides a millorar el rendiment cognitiu general o algun dels seus processos i components (atenció, memòria, llenguatge, funcions executives, càlcul, etc.). L’estimulació cognitiva pot ser tant en subjectes sans o en pacients amb algun tipus de lesió en el sistema central.

En diferents franges horàries al llarg de la setmana, tant des del Centre Sociosanitari Monterols com des d’Hospital de Dia Monterols (ambdòs empreses de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata), es van realitzar un parell de mosaics mitjançant pintura i material de fusta on es creaven uns dibuixos relacionats amb l’Alzheimer. Aquests seran penjats a la paret del punt de lectura del centre, des d’on tots els participants ho podran veure.

Dimarts a la tarda es va jugar a diferents jocs de taula que implicaven reptes cognitius com Dixit, Rummikub, Dobble i El Lince.

Finalment, dijous a la tarda i divendres al matí es van realitzar els actes de cloenda mitjançant reminiscència amb dos recursos diferents: dijous a la tarda a través de fotografies antigues i divendres al matí a través de la música.