Taller sobre relacions tòxiques a l'Hospital Universitari Institut Pere Mata

Aquesta setmana hem tingut visita a l'Hospital de Dia d'Adults de Tarragona de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata. Dues professionals del Servei d'Intervenció Especialitzada (SIE) han vingut a fer un taller sobre les relacions tòxiques.

Hem debatut sobre què és una relació de parella saludable i què és una relació tòxica, quins tipus de violència poden aparèixer en les relacions de parella, quins signes ens indiquen que la relació s'està tornant nociva i com finalitzar aquest tipus de relacions. Hem parlat sobre el masclisme i els "micromasclismes" del nostre dia a dia.

El SIE és un servei que aten a les víctimes de la violència masclista a Tarragona. És un servei públic del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, que ofereix atenció integral i recursos per al procès de recuperació de les dones que han patit o pateixen situacions de violència masclista, així com als seus fills i filles. El principal objectiu és oferir informació i atenció i vetllar per la recuperació d'aquestes persones, així com potenciar programes específics de prevenció, assistència i sensibilització comunitària d'aquest tipus de violència. Des d'enguany, inclourem aquesta xerrada periòdicament dins del programa terapèutic d'Hospital de Dia d'aquesta empresa del Grup Pere Mata, per tal de prevenir, conscienciar i detectar relacions abusives que puguin estar patint els nostres usuaris.