Diada de Sant Jordi a la Residència i Centre de Dia Relat de Pere Mata Social

Una any més hem celebrat la diada de Sant Jordi amb tot el seu esplendor i amb l’entusiasme que caracteritza a la nostra gent.

Ben d’hora pel matí, vam instal·lar les parades de roses; una a l’entrada del Centre i una altra a la plaça de l’Ajuntament.

Fa anys que col·laborem amb la Biblioteca i l’Ajuntament amb la “Marató de lectura” a la plaça del poble;  la qual cosa representa treballar un autor i assajar els textos que volem llegir.

Aquest any 2018 és ple de commemoracions, com Manuel de Pedrolo, Pompeu Fabra, Jaume  Fuster, Montserrat Abelló i de ben segur que n’hi ha alguns més, però vam decidir que el nostre treball es centraria amb el redescobriment de l’escriptora MªAurèlia Capmany i Farnés (Barcelona 1918-1991) persona poc reconeguda i de gran vàlua. Una vegada vàrem profunditzar; vam treballar les tres reivindicacions que va basar la seva vida i la seva obra.

• El seu catalanisme com a expressió del sentiment popular
  • La seva ideologia d’esquerres no marxista
  • I la seva aposta per la democràcia als anys 60 i 70 abans de la transició.
Aquestes reivindicacions encara no les hem aconseguit  i són una autèntica realitat, les quals nosaltres també podem reivindicar.

Hem  escollit la seva  novel·la “Feliçment, jo sóc una dona” perquè ens situa en el context de principis de segle passat entre 1899 i 1969, en què la protagonista és una conseqüència directa de l’època que li va tocar viure.