Finalitzen les Jornades d’Experiències de voluntariat Internacional

El passat 8 i 9 de maig, l’Hospital Universitari Institut Pere Mata va organitzar dues conferències, una a Tarragona i l’altra a Reus, on es van convidar a persones cooperants per compartir les seves experiències de voluntariat arreu del món. Hi van intervenir més de deu ponents, sis dels quals eren voluntaris.

La sessió es va dividir en tres intervencions principals, presentades per Fernando Vizcarro, president del COMT; Joaquín Escribano, vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV; Gemma Ruiz, presidenta de l’AECS, i Patricia Guzmán, copresidenta del Consell d’Estudiants de la URV.

En primer lloc, Enric Pujol, periodista de RNE, va explicar la importància de la comunicació per una ONG. Seguidament, Emilio Vives, otorinolaringòleg cooperant amb una ONG de Nicaragua des de fa 10 anys, va presentar “Un llaç solidari des de Tarragona a San Ramón”.

Tres residents de psiquiatria de l’HU Institut Pere Mata van realitzar un voluntariat a Puerto Maldonado, a Perú. El Doctor Sancho Ruffo, representant d’AMEPEBA a Tarragona, va introduir la precària situació de la salut mental a la regió, i el dr. Francesc Xavier Arrufat, psiquiatre i gerent de l’HU Institut Pere Mata, va explicar com s’havia realitzat el projecte. Ainhoa Leunda, Irene Renovell i Núria Monferrer van exposar el seu voluntariat a Puerto Maldonado (a Perú), on van exercir de psiquiatres. Des d’aquí, encara treballen per millorar la cobertura en salut mental de la zona.

Finalment, Míriam Domingo, pediatra del CAP Salou, va posar en contraposició dues experiències diferents: a Camerun (Àfrica) i a Grècia, en un camp de refugiats.

Han estat unes jornades molt participatives on els futurs metges han pogut establir contacte amb professionals que han exercit dins i fora del país i nodrir-se de les seves experiències.