Memòria 2021 del Clúster Salut Mental Catalunya

Al llarg dels anys, el Clúster Salut Mental Catalunya (CSMC) s'ha posicionat com un referent pel sector de la salut mental, les neurociències i l'evelliment, representant tota la cadena de valor.

De fet, a dia d’avui, congrega centres assistencials, centres de coneixement i recerca, empreses de serveis i de productes industrials, administracions, entitats del tercer sector i persones usuàries per generar un ecosistema que promogui la salut mental de les persones.

Actualment, el CSMC és membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions de la Generalitat de Catalunya, està reconegut pel programa Catalonia Clústers
d’ACCIÓ i forma part de la xarxa Clusters.cat.

En l’àmbit nacional, el CSMC forma part del llistat d’Agrupaciones Empresariales Innovadoras (AEI) pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, i en l’àmbit europeu, està acreditat per l’ESCA (European Secretariat for Cluster Analysis) amb la distinció de Clúster Management Excellence Bronze Label, tot i que, durant el 2021 el CSMC ha sol·licitat optar per la màxima distinció, el Gold Label, que certificaria l’excel·lencia de la gestió i suposaria una gran projecció i reconeixement internacional. La resolució es comunicarà durant el primer trimestre de 2022. També forma part de la plataforma ECCP (European Clusters Collaboration Platform) i està associada a l’ECHAlliance (European Connected Health Alliance).

En l’àmbit local, des del 2019 també és membre del consell de Salut del Baix Llobregat.