Tallers d'Experiència Emocional a la Residència Maricel

A la residència Maricel, de Villablanca Serveis Assistencials, des de fa un any i mig estem realitzant tallers d’experiència emocional per treballar la identificació i expressió emocional.

La necessitat va sorgir per donar resposta als conflictes interpersonals que apareixien en el dia a dia entre els usuaris de la nostra residència.

La població a qui anava dirigida eren usuaris amb problemes en les relacions interpersonals i que poguessin beneficiar-se d’un abordatge grupal. En concret eren usuaris amb pluridiscapacitat i patologia dual (discapacitat intel·lectual i trastorn mental).

Per al contingut dels tallers utilitzem material visual, auditiu i escenificacions (a través de vídeos, imatges, contes, etc.).

Aquesta experiència va tenir molt bona acollida per part dels usuaris i vam poder observar una vinculació ràpida al grup i als terapèutes. Vam verificar les dificultats que ja intuíem en la identificació i reconeixement d’algunes de les emocions bàsiques, com són: por, enuig i fàstig. Això va enllaçat amb les dificultats en el maneig de les habilitats socials o, el que és el mateix, amb la capacitat per a respondre i interpretar les emocions dels altres.

Actualment volem donar un pas més seguint la línia d’estudis recents i ens plantegem comprovar a través d’un nou taller si la intervenció o entrenament amb què hem estat treballant ofereix millores en la gestió emocional, en concret per al reconeixement i expressió emocional. Avaluarem abans i després de l’aplicació de l’esmentat tractament per tal de veure si hi ha diferències.

Ens plantegem també realitzar sortides mensuals a l’exterior per poder posar en marxa el que han après en un context normalitzat i inserit a la comunitat.

Aquest taller començarà el proper mes de novembre.