Actes del Dia Internacional de la Discapacitat

El 3 de desembre se celebra el Dia Internacional de les persones amb Discapacitat que té com a objectius sensibilitzar l'opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la integració d'aquestes persones en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural.
Dispositius, usuaris i professionals del Grup Pere Mata participen dels actes que tindran lloc a la ciutat de Reus.
 El programa de les activitats:
25 de novembre
12.00 hores a la Biblioteca Central Xavier Amorós – Exposició del Servei de Teràpia Ocupacional (STO) de la Fundació Pere Mata. El Servei de Teràpia Ocupacional realitzarà una exposició fotogràfica de les diferents activitats comunitàries que s’han realitzat durant els darrers anys al Servei. Les dates de l’exposició són del 25 de novembre al 2 de desembre i la presentació serà el dia 25 de novembre a les 12.00 hores a la mateixa sala central de la biblioteca.
 19.30 hores al Centre de Lectura – Xerrada amb motiu del 10è aniversari dels Serveis Especialitzats de la Fundació Villablanca.
 26 de novembre
18.00 hores a la Sala d’Actes Antic Hospital St. Joan – Taula Rodona Taller Baix Camp
* El Grup d’autogestors, experiències i preocupacions
* L’Envelliment de les persones amb Discapacitat Intel·lectual
 28 de novembre
10.00 hores al Centre de Lectura. Xerrada-exposició del Servei Prelaboral de la Fundació Pere Mata. Aquesta xerrada consistirà en parlar una mica del col·lectiu de persones amb qui treballa la Fundació, del Servei Prelaboral (qui som, què fem, resultats...) i d’un pase de vídeos on els protagonistes són les pròpies persones ateses al Servei i el seu testimoni explicant les seves vivències. A la cloenda s’obrirà un torn obert de paraules per tal de poder intercanviar: pensaments, opinions, dubtes... També hi haurà una mostra de les manualitats que es realitzen al Servei Prelaboral dins l’activitat d’entrenaments en hàbits i habilitats laborals.
 29 de novembre
10.00 hores a la Sala Auditori del Palau Bofarull. Teatre: Mamá quiero ser artista – Grup Teatre Centre Bellissens Fundació Villablanca.
 20.00 hores al Círcol. Sopar d’homenatge a les entitats d’atenció a les persones amb discapacitat. Organitzat pel programa radiofònic Societat limitada (Cadena COPE Reus-Tarragona).
 30 de novembre
16.00 hores al Pavelló Olímpic Municipal. Campionat d’Espanya d’hoquei CRE. Campionat d’Espanya per Autonomies. Catalunya contra València. Federació Catalana d’Esports de Persones amb Discapacitat Física.
 2 de desembre
11.00 hores a la Sala d’Actes Antic Hospital St. Joan – Xerrada de l’Associació Alzheimer de Reus i Baix Camp: “L’estimulació cognitiva com a tractament” a càrrec de Sofía Diaz, neuropsicòloga del Programa d’Estimulació Cognitiva San Rafael.
 3 de desembre
11.00 hores pel casc antic de la ciutat de Reus. “Efecte mestral”. Campanya de sensibilització per l’accessibilitat física de la Federació Mestral-Cocemfe i l’Associació Reusenca Anti-Barreres.
19.00 hores al Centre d’Art Cal Massó. Acte Institucional del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Conferència: “A vegades ens equivoquem d’ídols”, a càrrec del Sr. Albert Om, periodista i comunicador.

Afegir nou comentari a l'article
   Nick :
No serà vist per la resta d'usuaris
   Títol* :
   Comentari* :
  Notificar-me per mail els nous comentaris de l'article.
   Imatge de seguretat* : Introdueixi el text de la imatge :