Arteràpia a l’Hospital de Dia Infantil i Juvenil de Tortosa

Aquest any ha començat a l’Hospital de dia infanto-juvenil (HDIJ) de Tortosa una col·laboració amb la Fundació Mare Nostrum per a la realització d’activitats terapèutiques a través de l’art. En concret, un cop cada quinze dies ens visita Alfonso Jaquete, pintor i professor de pintura que treballa conjuntament amb els pacients diferents temàtiques com la natura, la metamorfosi i el ritme. Això ofereix la possibilitat de descobrir aquella part artística que tots tenim, una experiència artística que per uns minuts els permet convertir-se en creadors.

L’arteràpia és una disciplina que utilitza l’art i els mitjans visuals com a principal via de comunicació. Esta basat en com el procés creatiu relacionat en l’autoexpressió artística ajuda a la gent a resoldre conflictes i problemes, desenvolupar habilitats socials, controlar el comportament, reduir l’estrés i  augmentar l’autoestima i l’autoconsciència.

En cap cas es tracta d’una teràpia expressiva, tal i com ens transmet el propi Alfonso, “no es tracta de furgar en sentiments ni emocions, ni buscar l’exaltació ni la catarsi. El que diguem i fem serà amb el pinzell i els colors”. Aquest projecte es realitza de forma gratuïta per als pacients i per al centre com una activitat de voluntariat que des d’aquí també voldríem agrair-li.