Aprenentage en servei al SRC d’Amposta de la Fundació Pere Mata Terres de l’Ebre

Un any més, el Servei Rehabilitador Comunitari d’Amposta, participa en el programa d’Aprenentatge en Servei, ofert pels joves de secundària de l’Institut Ramón Berenguer IV d’Amposta.

El Departament d’Ensenyament, amb l’objectiu de promoure entre l’alumnat el compromís cívic, impulsa el Projecte Comunitari com un instrument per desenvolupar la competència social i ciutadana.

El Servei Comunitari esdevé un model en què l’aprenentatge millora el servei a la comunitat i el servei dona sentit a l’aprenentatge. Una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat. Permet a l’alumnat analitzar el seu entorn i comprometre’s en la seva millora, promovent així l’educació en valors i el compromís cívic. Facilita als estudiants, durant la seva trajectòria escolar, que experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Actualment realitzarem la sisena edició de l’activitat al centre. Les temàtiques durant aquests anys han estat diverses: tallers de reciclatge, viatge a la volta al món de vela, turisme i coneixement d’edificis destacats de la població, coneixement de balls i jocs tradicionals. La duració en número de sessions també ha anat en augment. Es una activitat que s’inclou dintre el programa de Bàsics i es realitza els dilluns de 14:45 a 16:00h. Hi ha una bona acceptació i consolidació al SRC. La participació es voluntària i recomanada.

La proposta que ens han presentat per aquest any segueix el fil conductor de l’any anterior i està relacionada amb el ball i els jocs tradicionals. Els propis alumnes seran els que durant 8 sessions s’encarregaran d’organitzar i gestionar les diferents temàtiques.