Humanitzem la unitat hospitalària de la Unitat Polivalent Terres de l’Ebre

La situació de pandèmia mundial ha entrebancat alguns dels projectes pendents tal com la capacitació de l’equip en  l’atenció centrada en la persona, però això no ens ha fet decaure per tal d’oferir algunes millores  estructurals  a la Unitat, inaugurant aquest nou espai de confort en serveis d’aguts i subaguts.

Engeguem el 2021 inaugurant noves zones condicionades  per tal millorar la confortabilitat de la zona hospitalària  i així de humanitzar les cures en salut mental.

La humanització en l'assistència es refereix a les qualitats indispensables que els professionals sanitaris que interaccionen amb pacients o familiars haurien de reunir. Qualitats humanes indispensables com l’empatia, l'escolta activa, el respecte i l'actitud ètica. Aquestes qualitats han d'anar parelles d'entorns i mitjans que facilitin la millor assistència i dignifiquin el tracte a les persones amb una malaltia.

Els objectius plantejats del projecte d’humanització són:
  • Abordar diferents aspectes de com humanitzar l'assistència a les unitats de curta estada o unitats d'aguts.
  • Dignificar la persona amb malaltia mental evitant danys, seqüeles i estigmes mitjançant una actuació basada en l'ètica, la professionalitat i l'empatia.