La Fundació Pere Mata amb el LLeida Bike Team a la Rioja Bike Race '18

La Fundació Pere Mata dona recolzament a l'equip de corredors que aquest mes de maig disputaran la 5ena edició de la Rioja Bike Race. Aquesta competició és una de les més importants a nivell nacional i internacional de mountain bike.

La Rioja Bike Race presented by Shimano es una competició per etapes (XCS) de bicicleta de muntanya conformada per 3 etapes marató (XCM). Durant la prova es recorreran 184 kms i gairebé 5000 metres de desnivell.

La competició té lloc els dies 11, 12 i 13 de maig del 2018 a Logroño, La Rioja (España).

La competició es disputa segons el reglament tècnic i esportiu de la UCI (Unió Ciclista Internacional) per les categories Elite UCI (masculí i femení). El més important és que aquesta prova té la categoria UCI XCS 2i per tant, atorgà punts als corredors de les primeres posicions pel Ranking UCI anual. Aquest fet implica una cobertura a nivell nacional i internacional per part de força televisions i premsa escrita i la presència de bikers del màxim nivell , entre ells destacar els espanyols Carlos Coloma (medallista olímpic a les darreres olimpíades a Rio) i Josep Antoni Hermida (medallista olímpic i campió de la copa del món). En apartat femení, la catalana Claudia Galicia (subcampiona europea de XCM '17), també es una de les habituals de la prova.

Per participar en aquesta edició, es va crear el Lleida Bike Team conformat per 3 corredors masculins en diferents categories: Elit masculí, màster 40 i màster 50.

L'objectiu que es marquen en les tres categories es finalitzar la prova en la millor posició possible però sent conscients que el nivell de la mateixa es màxim i la opció de quedar als primers llocs de la classificació queda descartada.

El dijous 10 de maig, els integrants de l'equip van acomiadar-se dels residents i treballadors de la Residència assistida Monestir de St. Bartomeu de Bellpuig, just hores abans d'iniciar la competició a Logronyo.