Unitat d’Observació de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata

Ara que acabem l’any, posem la mirada en com ha estat de complicat aquest 2020.

En el moment inicial de la Pandèmia de la Covid, des de la Unitat d’Aguts de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata es van començar a implementar un seguit de mesures de seguretat amb la finalitat de protegir a les nostres persones usuàries i els diferents professionals que hi treballen.

Es va posar en marxa la Unitat d’Observació que fa de filtre entre els pacients que ingressen d’urgències i la unitat d’aguts, i on les mesures de seguretat anti COVID són paleses. Aquestes mesures es diferencien en dues àrees: Àrea vermella i Àrea verda.

Durant la seva estada a la unitat es realitza una PCR, si el resultat és negatiu, són traslladats a la Unitat d’Aguts per continuar el seu projecte psicoterapèutic multidisciplinari. Si malauradament, el resultat és positiu, l’equip implementa el protocol de resposta ràpida i se’ls trasllada a la nova unitat psicovid ubicada a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus (HUSJR), on continua el seu procés dual: psiquiàtric i cura de la COVID, amb totes les garanties de seguretat.

Des del dia 16 de març que es va obrir la Unitat fins al dia d’avui s’hi ha ates, 846 pacients de les quals 684 persones han seguit el seu procés terapèutic a la Unitat d’Aguts i 162 a la seva unitat de referència a mitja i llarga estada. Des de l’obertura de la Unitat d’Observació, s’han detectat 14 persones covid positives, que han estat derivades a la Unitat psicovid de l’HUSJR.